Magnez jest bez wątpienia jednym z pierwiastków najbardziej niezbędnych dla naszego zdrowia. Uczestniczy w wielu reakcjach biochemicznych zapobiegając bądź przyczyniając się do zwalczania licznych, niekiedy przewlekłych dolegliwości. Organizm ludzki zawiera go ok. 25g, a skoncentrowany jest głównie w kościach, mięśniach szkieletu, układzie nerwowym. Uwydatnia skutecznie antystresowy wpływ treningu Nunchaku Artystycznym redukując skurcze mięśniowe, arytmię serca czy efektywnie redukując stan zmęczenia.

Magnez bierze udział w przemianie węglowodanów w energię, przekazywaniu impulsów nerwowych, rozluźnianiu mięśni, tworzeniu kości i zębów, w produkcji insuliny, regulacji rytmu serca, obniżaniu ciśnienia tętniczego, zapobieganiu powstawiania zatorów naczyń krwionośnych oraz uczestniczy w procesie termoregulacji tak ważnym w treningu.

Pełni też ważną funkcję w procesach odpornościowych wpływając na aktywność układu immunologicznego, hamuje reakcje stresowe, alergiczne i działa przeciwzapalnie. Niedobór magnezu powoduje depresje, skurcze mięśniowe i arytmię serca, osteoporozę ale także przewlekłe zmęczenie czy łamliwe paznokcie. Wapń, niezbędny do budowy naszych kości, przyswajany jest przez nasz organizm dzięki witaminie D, której synteza zależy od dobrego poziomu magnezu. Dzienne zapotrzebowanie dla młodzieży to 5-10 mg na kilogram wagi, a u osób dorosłych dochodzi do 20 mg na kilogram. Bardzo trudno magnez przedawkować, ale pamiętajmy by dostępne na rynku produkty, zażywać wyłącznie w porozumieniu z lekarzem. Źródłem magnezu są także pełne produkty zbożowe, kiełki, warzywa zielone, nasiona strączkowe, soja, kasza gryczana, brązowy ryż, kakao, orzechy i woda, więcej ta twarda.